1.16.2010

( only you can hear it )


終於瞭解為甚麼我又開始畫圖了。
因為我要開始慢慢痊癒,靜靜把這想念悲傷藏在顏色裡。
快樂的事情已經沒有辦法第一時間告訴你,
想你的時候,很想讓你知道今天天空的顏色,氣候的溫度。
但是怕你根本不在乎。
於是想要大聲呼喊出來的事情,顯得很微不足道又可笑
因為誰聽見都不重要,我只想讓你知道
可是當你也不知道,我就沒有辦法逃跑了
我就被困在這個小小的牢

所以當我想掙脫,那一刻在心裡面替它照相
描繪的不是什麼繽紛的幻想,不是什麼想要實現的夢想
只是一個簡簡單單的呼喚而已。

你找到這裡,就找到我呼喊你的名字,
我想念你的表情,哭泣時候的聲音

如果你聽不見,那我就再發聲
再呼喊
一直到我痊癒為止。

finally understand the reason why i start drawing again.
because i am about to heal,so i hide these sorrows and love in colors
i have lost the right to tell you the things that make me happy
when i think of you,
i really want you to know the color of the sky outside my window.
but i am afraid you don't even care about it
so the words that i wanna shout out become trivial
for whoever hears it doesn't matter ,i just want you to hear it.
so when you can't even hear it,i can't run from myself anymore
i am just stuck in this tiny cage


when i try to break it
i take a picture in my mind
not some unreal fantasy,not any dream i try to make it come true

but a simple calling
a calling for you when you find it here

if you don't hear it,then i try again
and again
until the day i am well again.




桌布 wallpaper "close my eyes"

No comments:

Post a Comment