1.30.2010

( the song of endless sorrow ) 長恨歌

二月決定要開始進行一個project,我想為白居易的"長恨歌"畫插畫。哈哈,應該會忽然給人一種很跳tone的感覺吧,不過其實這個想法在我心裡面已經大概有快三年的時間了,一直到今天我忽然覺得,那就不妨來試試看吧。經過一月的開頭之後,希望在二月甚至是接下來的日子裡也有一個目標。這個在講唐明皇和楊貴妃的故事,我從好久已前就好喜歡,正好可以讓我畫很多漂亮的女生哩。也許會準備一個新的空間來連載這個作品。會不會完成或是成為什麼樣貌,自己也感覺很期待。今天晚上就試畫了一個楊貴妃的圖畫。(點圖可以放大看比較清楚)

my new project will be illustrate the old chinese poem "song of endless sorrow",it's a real love story between Princess Jade Young and the Emperor Tong Ming Huuang about 1000 years ago. i have this idea since about three years ago and now i think it's a time for me to try.finish it or not,i am still looking forward to it. :) so tonight i tried and drew this famous chinese princess in my mind.(please click the picture for a better view.)

No comments:

Post a Comment